شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۴

مدير کل ICT استان کرمانشاه عنوان کرد:

تلاش براي کمترين اختلال ارتباطي در شهر سر پل ذهاب

مهندس بهنيا

پنج شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸:۰۰


مدير کل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان کرمانشاه، اقدامات انجام شده ارتباطي در مناطق زلزله زده استان را تشريح کردو گفت:در شهر سر پل ذهاب به دليل حساسيت و تخريبي که وجود داشت، با تلاش بي وقفه، کمترين اختلال در بخش ارتباطات به وجود آمد.

وايمکس نيوز- مهندس بهنيا  مدير کل ارتباطات و  فناوري اطلاعات استان کرمانشاه درباره اقدامات انجام شده براي مناطق زلزله زده استان، گفت: از همان لحظات اوليه حادثه زلزله ،با حضور در مناطق زلزله زده، ستاد بحران استان و در تماس با اپراتورهاي ارتباطي متوجه شديم متاسفانه ساختمان‌هاي پي سي و مخابرات سرپل‌ذهاب، ساختمان مخابرات ازگله و تعدادي از ساختمان‌هاي پست و پست‌بانک دچار آسيب جدي شده‌اند.
مهندس بهنيا با اشاره به نياز ارتباطي در لحظات حساس بعد از حادثه اظهار کرد: بلافاصله تمهيدات لازم انديشيده شد و اکيپ‌هايي از مرکز استان به مناطق آسيب ديده  اعزام و در همان دقايق اوليه ترميم‌ها انجام شد.
وي يادآور شد: البته در دقايق اوليه بنا بر ترافيک ارتباطي که در منطقه ايجاد شد، طبيعتا برخي مشکلات ايجاد شد، اما علي رغم  قطعي برق در زمينه ارتباط و استفاده از اينترنت در شهر سرپل‌ذهاب  و برخي روستاها، مشکلي نداشتيم،
بهنيا ادامه داد: باطري‌ تجهيزات شش الي هفت ساعت پاسخگو بودند که متاسفانه  با عدم وصل برق، بخشي از آنتن‌ها از مدار خارج شدند، اما در شهر سر پل ذهاب به دليل حساسيت و تخريبي که وجود داشت،  تلاش کرديم ، کمترين اختلال در بخش  ارتباطات به وجود بيايد.
وي اظهار کرد: اين در حالي بود که همزمان از استانهاي همجوار  و مرکز،  درخواست کمک کرديم که بلافاصله تجهيزات پرتابل  به استان اعزام و ارتباطات برقرار شد.
بهنبا با اشاره به اينکه با دريافت تجهيزات، مراکز روستاها را نيز تجهيز کرديم افزود:  البته به اين منظور مشکلاتي داشتيم که با تلاش هاي صورت گرفته ، با هر وسيله ممکن ، تجهيزات به محل‌هاي مورد نياز انتقال يافت.
وي نقش ارتباط در خدمات دهي را بسيار مهم ارزيابي کرد و بيان داشت: يکي از عوامل تسريع در خدمات‌دهي به مصدومين و حادثه ديدگان ارتباط است و ما وقتي مي ديديم عوامل دست اندر کار اعم از کادر پزشکي، خدمات رسان و اهالي رسانه ، بخوبي در حال اطلاع‌رساني هستند متوجه مي‌شديم که مشکلي در زمينه ارتباطات وجود ندارد .
بهنيا با اشاره به گفتگو با اپراتور هاي رايتل، ايرانسل و همراه اول خاطرنشان کرد: پيشنهاد داده شد، تماس‌هاي درون شبکه اپراتورها، رايگان باشد  و اين امر هم يکي از امتيازاتي بود که در اختيار مردم منطقه قرار گرفت .
 مديرکل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان کرمانشاه افزود: در راستاي همراهي با مردم آسيب‌ديده ، همکاران ما در وزارتخانه و شهرهاي  سراسر کشور اقلامي را  تدارک ديدند که شامل پانصد تخته چادر، پنج هزار تخته پتو  و اقلام بسيار زيادي خوراکي بود، که به مناطق حادثه ديده ارسال شد

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو